philosophia.blo.gg

▲▲▲

you believed that all people were kind

Kategori: Allmänt, Music Mondays

NEJMEN HEJSAN!!!
 
eftersom att jag inte har några läxor och spenderar mina eftermiddagar med att endast lyssna på musik kommer här music monday (fast på en wednesday men det gör inget tanken som räknas)
 
1. John Mayer
har lyssnat och gillat John Mayer väldigt väldigt länge och har lyssnat på hans senaste album några gånger innan men först nu har jag insett the beauty of it! Albumet heter Paradise Valley och kom ut 2013, den innehåller låtar som Who You Love (med Katy Perry), Wildfire, You're No One 'Til Someone Lets You Down, Badge And Gun, Dear Marie osv osv. Alla kanske inte gillar stilen på detta album, men för mig som har Bob Dylan som guilty pleasure så älskar jag detta SO MUCH FEELGOOD. Texterna är högklassiga, musiken är perfekt att lyssna på när man pluggar eller bara sitter i soffan (like i do). 5 av 5 toasts helt klart (så bra att jag funderar på att köpa det). 
 
 
2. Bleachers
music mondays är ej komplett utan ett indie band, så här kommer ett. Än så länge finns bara två låtar på spotify (och youtube tyvärr ://) men det gör inget för de är så bra! Shadow och I Wanna Get Better är grymt bra och den sistnämnda är så catchy och ja, så perfekt????? 
I didn't know I was lonely til I saw your face, I didn't know I was broken til I wanted to change (so deep me love)

 
3. San Cisco 
ett svängigare album får man leta efter! det självtitlade albumet släpptes 2012 och kommer troligtvis bli mitt sommaralbum. Låtarna är väldigt bra och känslan är liksom.... glatt??? Man blir glad och skulle nästan vilja påstå att man blir mer positiv :)))) Awkward, Beach, Fred Astaire och Stella är mina favoriter än så länge. 
 

oj så färgglatt det blev på slutet va fint
 
ha de // me 
 
Kommentera inlägget här: